HomeLayout 3

Layout 3

one column

No posts were found.

with pagination

Σε τροχιά υλοποίησης είναι το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021 – 2027 με τη συνολική δημόσια δαπάνη των νέων Προγραμμάτων να ανέρχεται στα περίπου 26,7 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική κοινοτική συμμετοχή υπολογίζεται στα 21,2 δισ. ευρώ. Τα Περιφερειακά Προγράμματα παραμένουν και στη νέα περίοδο δεκατρία, ενώ ενισχύονται όλα σημαντικά στη χρηματοδότησή τους, από 17% έως 85%. Σημειώνεται ότι πλέον το 1/3 των συνολικών πόρων της περιόδου 2021-2027 κατανέμεται στις ελληνικές περιφέρειες σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να αντιστρέψει το βαρύ αποτύπωμα της κρίσης και την ένταση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.

Στους λόγους για τους οποίους η προσπάθεια ανασυγκρότησης της οικονομίας ξεκινάει από καλή αφετηρία ώστε το 2021 να τεθούν οι βάσεις μιας βιώσιμης και δυναμικής ανάπτυξης για την οικονομία αναφέρεται σε άρθρο του ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος που δημοσιεύθηκε στον “Ελεύθερο Τύπο”.

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης συνιστούν για τη χώρα μας μία μοναδική ευκαιρία. Μας δίνεται η δυνατότητα να καλύψουμε ένα σημαντικό μέρος του επενδυτικού κενού της οικονομίας των τελευταίων χρόνων και να στηρίξουμε χρηματοδοτικά μία δέσμη μεταρρυθμίσεων που θα μας επιτρέψουν να τροχοδρομήσουμε στις ράγες μιας δυναμικής και βιώσιμης ανάπτυξης. το βαθμό που οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης συνδυαστούν με τους επίσης αυξημένους πόρους του νέου ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 και μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στις διαρθρωτικές υστερήσεις της οικονομίας, δεν θα ήταν υπερβολικό να  μιλήσουμε για ένα σχέδιο Μάρσαλ που μπορεί να αλλάξει τη μορφή της χώρας.

Η Ελλάδα στις περασμένες δεκαετίες δέσμευσε σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη βασικών υποδομών μεταφορών καθώς στερούνταν βασικών μεταφορικών δικτύων. Αντίθετα τομείς όπως του ανθρώπινου δυναμικού και του περιβάλλοντος ενδεχομένως δεν χρηματοδοτήθηκαν επαρκώς ώστε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας.

Skip to content